Att sakna

Det känns som att nu förtiden så saknar alla nånting, ba: åå jag saknar det där, ge mig den tiden tillbaka, fan va länge sen vi sågs. Det känns som att alla kommentarer på bilddagboken, gavlefesten, facebook och sånt handlar om det, kanske inte alla men många. Varför saknar man så mycket? Var det bättre förr och man bara mår sämre och sämre eller vill man bara ha det tillbaka? Om man saknar någonting så mycket kan man inte se till att göra om det då? Sånt tänker jag på ganska ofta. Och vet ni vad jag också brukar tänka på?
För att man saknar någonting måste man verkligen mena att man vill att det ska vara så nu då?
Som tillexempel, jag gjorde bort mig totalt i mitten av januari, jag svek min absolut bästa vän totalt, det var absolut inte meningen och jag trodde inte hon skulle ta det på det sätt hon gjorde.
Nu kan jag kommentera nån bild och jag kan tänka och snacka med kompisar om att jag saknar henne så otroligt mycket. När hon sedan får reda på att det är så jag känner så säger hon liksom: men hon försöker ju inte, och hon vill inte, hon snackar inte med mig och sånt där. Jag kommenterade tillexempel en bild på oss två för någon dag sen på facebook där jag skrev: gamla goa tider. Sen säger hon till en gemensam vän att hon tycker att det är konstigt.
Måste man sakna för att tycka den tiden var bättre?
Måste man tycka att den tiden var bättre för att sakna?
Vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0